Renault New dedicated hybrid transmission for B and C segment Free Members only

  • Related event International Congress : SIA POWER TRAIN & ELECTRONICS // Paris 2019 - 12 & 13 June 2019
  • Subheading Nicolas Fremau 1, Ahmed Ketfi-Cherif 1, Louis Cailleton 1, Haarith Mukundan 2 // 1: Renault, 2: AVL-LMM
  • Edition SIA
  • Date 07/01/2019
  • Author Nicolas Fremau 1, Ahmed Ketfi-Cherif 1, Louis Cailleton 1, Haarith Mukundan 2 // 1: Renault, 2: AVL-LMM
  • Language French
  • Type PDF file (1.32 Mo)
    (Downloadable immediately on receipt of online payment)
  • Number of pages 7
  • Code R-2019-01-27
  • Fee Free

Renault is developing a new Hybridized powertrain to extend pure EV driving and to meet CO2 regulation challenge. Thanks to compact packaging, this new powertrain allows the hybridization of B & C segment.
This paper presents Renault’s electrified gearbox and in detail the innovative transmission technology. E-Tech has a flexible structure allowing full electric driving / parallel and series hybrid / pure ICE modes. It can meet best CO2 requirement. E-Tech can also achieve EV-ness with a direct drive feeling. These are the key points for customers with respect to Renault’s knowledge of EV-adopter’s.
A strong focus is made on a new state of the art gear shift process and friction reduction. Theoretical and vehicle test results obtained from the dog-clutch gearbox technology proves the robustness and the excellent level of functionality.
Finally we explain how Renault will introduce this new powertrain in its line-up.

INGENIEURS DE L'AUTO SE DIGITALISE

 

 

La revue Ingénieurs de l’Auto est maintenant diffusée en print et on line. Une grande première pour la SIA avec ce numéro 865, disponible au format numérique.

Cette version digitale sera, à chaque numéro, réservée aux membres de la SIA abonnés.

Exceptionnellement pour ce premier numéro on line, et en lien avec la situation de confinement et de télétravail de beaucoup d’ingénieurs de notre industrie, la version digitale du numéro de Mai est accessible à tous.

 

DÉCOUVRIR LA REVUE