Passenger Car Diesel Engine with Steel Piston English Free Members only

Increasing pressure on CO2 reduction and actual consumption for customers led to find technological solutions within the frame of forthcoming emission regulation. The steel piston has been applied for a long time on truck Diesel engines. After deep investigations on combustion, friction and reliability, Renault has decided to introduce this technology on a mass production engine. This development was completed in close cooperation with a major automotive supplier and the steel piston will be introduced on a 1.5L Diesel engine for Passenger Cars.
The aim of this paper is to explain design, combustion and friction impacts resulting in better efficiency and CO2 emission reduction.

INGENIEURS DE L'AUTO SE DIGITALISE

 

 

La revue Ingénieurs de l’Auto est maintenant diffusée en print et on line. Une grande première pour la SIA avec ce numéro 865, disponible au format numérique.

Cette version digitale sera, à chaque numéro, réservée aux membres de la SIA abonnés.

Exceptionnellement pour ce premier numéro on line, et en lien avec la situation de confinement et de télétravail de beaucoup d’ingénieurs de notre industrie, la version digitale du numéro de Mai est accessible à tous.

 

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