Brake noise simulation using Multi Body analysis English Free

The level of noise heard within a vehicle’s interior can drastically impact a passenger’s comfort. Brake noises can give the customer a poor impression of product quality.
Within the CAE industry, the study of mode coupling instability through the use of FE methods and modal complex analysis is widespread to reduce those phenomenon. An alternative method is presented in this paper where brake noise issues are predicted by the use of a time transient integration using multi-body system analysis.
The simulation model contains a non-linear contact description, bushing, flexible bodies and the axis cinematic of the vehicle. Transient results will be transformed by Fourier for a frequency domain study. The parameters that can be varied for the prediction analysis are brake pressure, vehicle speed, friction laws, system damping and bushing properties.
A simulation result will be presented and discussed and enhancements will be proposed.

INGENIEURS DE L'AUTO SE DIGITALISE

 

 

La revue Ingénieurs de l’Auto est maintenant diffusée en print et on line. Une grande première pour la SIA avec ce numéro 865, disponible au format numérique.

Cette version digitale sera, à chaque numéro, réservée aux membres de la SIA abonnés.

Exceptionnellement pour ce premier numéro on line, et en lien avec la situation de confinement et de télétravail de beaucoup d’ingénieurs de notre industrie, la version digitale du numéro de Mai est accessible à tous.

 

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